Vzgojno-izobraževalna dejavnost glasbenih šol v Sloveniji ob koncu šolskega leta 2013/14 in na začetku 2014/15
V osnovno glasbeno in plesno izobraževanje vključenih nekaj več kot 25.500 učencev.
Vseh v programe osnovnega glasbenega in plesnega izobraževanja vpisanih otrok in mladostnikov je v zadnjih nekaj letih približno enako število: okrog 25.500. Vsak četrti se uči igrati klavir, vsak deseti pa violino, kitaro ali flavto.
14 % osnovnošolcev obiskuje glasbene šole
Vseh v programe osnovnega glasbenega in plesnega izobraževanja vpisanih otrok in mladostnikov je v zadnjih nekaj letih približno enako število: okrog 25.500. Med vsemi vpisanimi je bilo nekaj več kot 23.400 osnovnošolcev, kar je 14 % osnovnošolske populacije.
V šolskem letu 2014/15 se je v predšolsko glasbeno vzgojo vpisalo 583 učencev, v glasbeno in plesno pripravnico skupaj 3.065 učencev, v program glasba 20.630, v program ples pa 1.293 učencev.
Vsak četrti se uči igrati klavir, vsak deseti pa violino, kitaro ali flavto
Največ v glasbene šole vpisanih otrok in mladostnikov se uči igrati na glasbila s tipkami; drugo največjo skupino sestavljajo tisti, ki se učijo igrati na pihala, tretjo pa tisti, ki se učijo igrati na godala. Od posameznih glasbil je po številu učencev, ki se ga učijo igrati, prvi klavir, sledijo pa violina, kitara in flavta (klavir se uči igrati povprečno vsak četrti, violino, kitaro in flavto pa vsak deseti učenec).
V zadnjih petih letih se je med mladimi precej zmanjšalo zanimanje za učenje igranja na kljunasto flavto (vpis je bil glede na šolsko leto 2010/11 manjši za 16,8 %) in na instrumente s tipkami (vpis je bil glede na šolsko leto 2010/11 manjši za 5,6 %), medtem ko se je v istem obdobju precej povečalo zanimanje za učenje igranja na instrumente, ki sodijo v skupino pihal (vpis je bil glede na šolsko leto 2010/11 večji za 8,7 %) in tolkal (vpis je bil glede na šolsko leto 2010/11 večji za 7,5 %).
Več kot četrtina udeležencev glasbenega programa je vključenih v šolske orkestre
Učenci glasbenih šol se v višjih razredih nižje stopnje in na višji stopnji vključujejo v šolske orkestre. Sodelovanje v šolskih orkestrih pomembno dopolnjuje in nadgrajuje učenje solističnih instrumentov in spodbuja učence k medsebojnemu sodelovanju, usklajenosti in natančnosti. V šolskem letu 2014/15 je kot del glasbenih šol delovalo 221 šolskih orkestrov. Vanje je bil vključen 5.601 učenec ali več kot četrtina vseh učencev glasbenega programa. Največ učencev je sodelovalo v pihalnih orkestrih (70 orkestrov z 2.277 člani), sledili so godalni orkestri (65 orkestrov s 1.455 člani) in simfonični orkestri (20 z 819 člani).
V šolskem letu 2013/14 je nižjo ali višjo stopnjo glasbenega in plesnega programa končalo nekaj več kot 3.000 učencev
Od skupaj 3.034 učencev, ki so končali glasbeno in plesno izobraževanje, je nižjo stopnjo glasbenega in plesnega programa končalo 2.261, višjo stopnjo tega programa pa 773 otrok. Med otroki, ki so končali nižjo ali višjo stopnjo tega programa, so bili najštevilnejši otroci, ki so končali učenje igranja na klavir.
Tabela 1: Učenci, vključeni v osnovno glasbeno in plesno izobraževanje, Slovenija, začetek šolskega leta 2014/15
Vir: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport |
Tabela 2: Učenci, vključeni v glasbeni in plesni program, Slovenija, začetek šolskega leta 2014/15
Vir: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport |
Tabela 3: Učenci, ki so končali glasbeni in plesni program, Slovenija, konec šolskega leta 2013/14
Vir: SURS |
Tabela 4: Strokovni kader v glasbenih šolah, Slovenija, konec šolskega leta 2013/14
Vir: SURS |
Več: Avtorske pravice.